Известие

Collapse
No announcement yet.

Реле Клаксон

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Не можах да се ориентирам, кое е конектор B пин 10. Там е истинска джунгла от кабели, не видях означен конектор В.
    Но ми хрумна да импровизирам и откачих буксите и на двете пищялки и, о, изненада - релето започна да си цъка с натискането на волана. Кабелите не съм пипал. Сега как ще предложите да продължа?
    Alfa 156 1,8 TS 2001

    Comment


    • #17
      Щом при откачени кабели от пищялките релето цъка и не гори предпазителят, много вероятно е да имаш дефектирала пищялка (не е невъзможно и двете да са дали фира, но е по-малко вероятно). Така че закачайки ги една по една и следейки кога гори предпазителя, ще установиш коя от двете е проблемната.

      И друго........сигурен ли си, че предпазителят за клаксона който ти гори(F 4) е 15 амперов?


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #18
        Вече ги закачах една по-една, но и в двата случая горя предпазителя. Предполагам, че съм случил карък - и двете да са умрели едновременно. Всъщност едната сработи няколко пъти, сега и двете изгарят предпазителя от първо натискане, преди да успее да свирне.
        Почти съм сигурен, че е предпазителят за клаксона. Даже сложих 25 амперов, но е някакъв фалшив и визуално има същото сечение с 3 амперов. Изхабих цяло блистерче, като ги сменях.
        Изглежда ми като повредени свирки. На тях има ли какво да им се човърка/поправя? Или да търся други/нови?
        Alfa 156 1,8 TS 2001

        Comment


        • #19
          Не съм ги разглобявал, но принципно вътре има по една бобина, която дефектира като в резултат от прегряване се нарушава изолацията между намотките и така те дават накъсо. В резултат на това работният ток през пищялките става много голям и предпазителят гори. Ако успееш да ги разглобиш и пренавиеш въпросните бобини, ще решиш проблема. Но не знам дали си струва труда.
          Добре е преди всичко да си сигурен, че въпросният предпазител е наистина за ток по-голям или равен на 15 А. В противен случай, примерно ако предпазителят е някакво менте и реално е 5 или 10 амперов, може да гори и с изправни пищялки.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #20
            Благодаря, колега за ценните съвети. Струва ми се вече съм на крачка от решаването на проблема. Първ ще взема истински предпазител, и ако не заработят ще търся нови пищялки.
            Alfa 156 1,8 TS 2001

            Comment


            • #21
              Здравейте.
              Да се включа и аз по темата с клаксоните...
              Някой знае ли къде се намира релето и предпазитела на 164?
              Под таблото доколкото видях не са?
              Благодаря и поздрави.
              Alfa 164 T.S.
              JEEP Grand Cheroke 4,7
              Alfa 147 1.6 T.S.

              Comment


              • #22
                Колегата ecotronic се оказа напълно прав. Още с първото си предположение. По-нататък аз го подведох неволно, защото не забелязах проблема. Едва вчера забелязах, ме зъбното колелце на фаровете е затиснало кабела към клаксона към гредата на шасито и прави късо. С ръка да го сложа там няма да се получи сигурно, но дяволът си няма друга работа. Добре, че не стана по-голяма беля...
                Благодаря колега. Шестица от мен за познанията и отзивчивостта! Да си жив и здрав!
                Last edited by zihni; d.m.y г., 08:23.
                Alfa 156 1,8 TS 2001

                Comment

                Working...
                X